Festivalul Sportiv International USEP 2006 – Franta

Participarea echipei A.C. IACRIS in parteneriat cu Scoala Europeana Bucuresti la Meeting-ul International pentru copii din Franta, in perioada 21 – 26 iunie 2006 a fost un succes total. Aprecierile primite la adresa delegatiei noastre de catre organizatorii francezi, precum si de catre delegatiile spaniole si lituaniana, ne-au facut sa fim mandri ca suntem romani. Prieteniile inchegate intre copii precum si parteneriatele propuse de catre oficialii delegatiilor participante au indeplinit principalul scop al acestui eveniment. Perspectiva de a participa la anul in vara la Barcelona (SPANIA) la un eveniment asemanator este un stimulent deosebit pentru sportivii asociatiei A.C. Iacris.

Organizarea francezilor a fost extraordinara. Inca de cand am aterizat cu avionul la Lyon, ne-a asteptat simpatica domnisoara Aline, responsabil cultural USEP la Lyon, care ne-a indrumat si ne-a urcat in trenul TGV ce ne-a dus la Toulouse. Acolo ne-a asteptat un autocar, care ne-a preluat si ne-a dus la Centrul Sportiv LE DOMAINE D’ARIANE, unde ne-am jucat oina si am dansat cu copiii francezi, dar am facut si un meci de fotbal Romania-Franta, cu galerii foarte puternice, meci incheiat la egalitate 1-1 cu toate ca Gruia a fost poate cel mai bun de pe teren.

A doua zi de dimineata am plecat cu autocarul la CITE DE L’ESPACE (www.cite-espace.com). Aici, alaturi de ghida noastra spaniola Carolina, am trait cu totii momente extraordinare. Am inceput vizita cu Aleea Infinitului, am urcat apoi la bordul statiei spatiale MIR, la Terradome am trait in 20 de minute 5 miliarde de ani de evolutie, de la nasterea planetei noastre pana in ziua de astazi, la Planetarium am explorat Universul avand parte de un spectacol magnific plin de culoare si de senzatii, gratie sistemului de proiectie 3D. A urmat spectacolul din sala IMAX, spectacolul L’Astralia le 6e continent, un nou spectacol la Stellarium si la sfarsit copiii au cumparat o groaza de suveniruri de la magazinul orasului. Ne-am urcat in autocar care ne-a dus la gara si am plecat cu trenul spre FOIX.

La Foix, un orasel plin de traditii si de istorie, am vizitat castelul Foix (www.ariege.com/chateaudefoix/), care domina oraselul de la o inaltime impresionanta. Am urcat in ambele turnuri, iar suvenirurile cumparate de copii o sa le aduca multa vreme aminte de „Le Chateau de Foix”.

Impreuna cu copiii lituanieni, am plecat la St. Girons, unde am fost intampinati de oficialii francezi. Dupa-amiaza a avut loc ceremonia de deschidere in centrul expozitional „Parc des Expozitions”. Baietii nostri au disputat un nou meci de fotbal in compania lituanienilor, meci incheiat la egalitate, 2-2. S-a hotarat ca evenimentul sportiv sa se axeze pe invatarea jocului de rugby, atat de catre baieti, cat si de catre fete.

Ziua urmatoare, dimineata copiii au invatat bazele jocului de rugby, in cinci work-shop-uri, sub indrumarea unor renumiti profesori de rugby, iar dupa-amiaza am vizitat renumita grota de la MAS D’AZILE si Parcul-Muzeu „Padurea Dinozaurilor” (www.ariege-dinosaures.com). Seara a avut loc un spectacol folcloric cu dansuri traditionale locale, precum si dansuri prezentate de echipele participante. Copiii nostri au prezentat sub indrumarea doamnei profesoare Mihaela Iacoban trei dansuri: Jianu, Hora si Brasoveanca. Au fost foarte apreciati si indelung aplaudati de catre numerosul public local.

Ultima zi a adus turneul de rugby, in care copiii au fost impartiti in mai multe echipe mixte. Noi am disputat doua meciuri, unul castigat si unul pierdut. Experienta traita de copii pe parcursul acestor zile este adevaratul castig. A urmat banchetul final, la care toti copiii au dansat si s-au bucurat de noii prieteni, si lacrimile din ochii copiilor nostri, atunci cand a trebuit sa plecam, au spus totul. Am plecat seara din Toulouse cu trenul, in vagon de dormit, dimineata luand avionul din Lyon spre Bucuresti.

Dorim sa multumim inca o data tuturor celor ce au participat,

– Sportivi: Alina Luiza ZARZARA, Andreea BERESESCU, Cristina Gabriela IACOBAN, Iulia Maria IOAN-BALOTA, Ruxandra Claudia MARINESCU, Eva LOCUSTEANU, Oana-Meda MARZAN, Cristina Ana Maria POPA, Ioana Alessia BOLINTIS, Mihai Alin BARSAN, Vlad Andrei IOAN-BALOTA, Gruia Serban CAMPEAN, Vlad Mihai CHIORPEC, Bogdan STANUS si Victor Mihail POPA.

– Oficiali: Madalina IVAN – instructor, Mihaela IACOBAN – profesor si Constantin Cristi IACOBAN – profesor, presedinte A.C. IACRIS si conducatorul delegatiei.

– Organizatorilor francezi: Monsieur Jean Claude Arnaud, vicepresedinte ISCA, Monsieur Raymond Berdou, presedinte USEP, Monsieur Blaise Le Goaec, organizator local si minunatei Madame Claudine.

– Celor care ne-au ajutat financiar si material: Scoala Europeana Bucuresti, Hard Floor Sistem, Romchim Trade, Romanian International Bank, Walmark, Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, Agentia Nationala pentru Sport, Federatia Romana Sportul Pentru Toti.

– Televiziunii Romane care a fost permanent alaturi de noi.